شرح وظایف مدیر توسعه فناوری سلامت
- پیگیری در جهت استخراج اولویت های تحقیقاتی صنعتی و فناوری استان و ارائه آن به محققین دانشگاه
- تشویق اعضای هیات علمی برای اجرای پژوهش های کاربردی و آشنایی آنها با فن بازاریابی پژوهش
- حمایت در جهت تجاری سازی و تبدیل نوآوری ها، اختراعات و دستاوردهای تحقیقاتی کاربردی به محصولاتی در حوزه فناوری های پیشرفته
- حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک ها، پارک های علمی و مراکز رشد
- پیاده سازی قوانین و بخشنامه های مرتبط با حمایت از شرکت های دانش بنیان براساس وظایف محوله
- پیگیری امور مربوط به ثبت اختراع محققین دانشگاه در بانک های اطلاعاتی داخلی و جهانی
- حمایت از ایده های نوین در زمینه های تولید نرم افزارها و سخت افزارها و تجهیزات پزشکی
- پیگیری در جهت صدور مجوز فعالیت مراکز رشد و پارک های علم و فناوری
- ارزشیابی مراکز رشدو فناوری فعال در حوزه سلامت در سطح دانشگاه
- نظارت بر اجرای برنامه های مصوب مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در چارچوب آئین نامه ها
- حمایت از برگزاری سمینارها و کارگاه های منطقه ای در جهت حمایت از تجاری سازی محصولات به ثبت رسیده در مراکز رشد فناوری
شرح وظایف مسئول مرکز رشد
- حمایت و پشتیبانی از فناوری های سلامت، فناوران، شرکت ها، پروژه های حوزه فناوری سلامت
- حمایت از مالکیت فکری و معنوی فناوری های سلامت
- برنامه ریزی و سیاستگذاری توسعه فناوری در سلامت
- ایجاد، توسعه و نظارت بر نهادهای فناوری شامل مرکز رشد فناوری و شرکت های دانش بنیان
- مدیریت و هدایت توسعه فنآوری های پیشرفته تخصصی در حوزه سلامت
- انجام فعالیت های مطالعاتی در حوزه فناوری سلامت
- پایش و ارزشیابی وضعیت فناوری سلامت دانشگاه
شرح وظایف کارشناس مرکز رشد
- انجام امور مربوط به پذیرش صاحبان ایده، فناوران و نوآوران در حوزه سلامت
- ثبت امور مربوط به سامانه توسعه فناوری سلامت
- ارسال مستندات به وزرات مطبوع
- مدیریت وب سایت مرکز رشد
- تهیه مستندات جهت برگزاری شورا ها و کمیته ها
- هماهنگی های لازم جهت برگزاری یا شرکت در نمایشگاه ها، کارگاه ها و همایش ها
- پیگیری صدور گواهی جهت شرکت کنندگان کارگاه و سخنران طبق ضوابط معاونت پژوهشی
- نیاز سنجی و تعیین اولویت های فناوری در حوزه جغرافیایی طبق ضوابط معاونت پژوهشی
- هماهنگی های لازم و پیگیری برقراری ارتباطات ما بین مرکز رشد و سایر سازمان های مرتبط
- هماهنگی و ایجاد ارتباط با دیگر بخش های دانشگاه و خارج دانشگاه در راستای توسعه کمی و
کیفی برنامه ها ی مرکز رشد
شرح وظایف کارشناس دفتر مالکیت فکری
- عملیاتی و اجرایی نمودن سیاستهای مالکیت فکری
- مدیریت، ثبت و حمایت از دارایی های فکری و ایجاد زمینه انتقال آن به سوی دانش فناوری
- مدیریت وبسایت دفتر مالکیت فکری
- برقراری ارتباط با ارگانها و نهادهای ذیربط از جمله پارک علم و فناوری
- ارائه مشاوره به اعضای هیئت علمی و دانشجویان جهت آشنایی و تسهیل روند ثبت اختراع
- برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مالکیت فکری
- ایجاد هماهنگی با مراکز و ارگانهای ذیربط جهت حمایت از ثبت اختراعات
- کمک به تامین مالی طرحهای فناورانه با هدف توسعه فناوری و نوآوری
- راهنمایی و هدایت طرحهای فناورانه به سمت ثبت اختراع
- اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه مالکیت فکری
شرح وظایف کارشناس دفتر ارتباط با صنعت
- ارتباط با دفتر ارتباط با صنعت در وزارت بهداشت و درمان و آشنایی با برنامه های آن
- ارتباط با دفتر ارتباط با صنعت دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مبادله تجربیات و اطلاعات
- برگزاری جلسات با کمیته های کارشناسی دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی به منظور تبادل نظر در زمینه های مختلف همکاری های تحقیقاتی
- انتشار اطلاعات و اخبار دفتر ارتباط با صنعت از طریق سایت مرکز رشد
- تهیه لیست "توانمندیهای آموزشی ، تحقیقاتی ، مشاوره ای و اجرایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص همکاری با صنایع و دستگاههای اجرایی" جهت عرضه به صنایع و دستگاههای اجرایی (سایت ارتباط با صنعت-منوی توانمندی ها)
- شناسایی دقیق صنایع ، کارخانجات و دستگاههای اجرایی با نظر سنجی از دانشکده ها ومراکز تحقیقاتی
- عقد تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه و صنایع یا دستگاههای اجرایی منطقه
- برنامه ریزی در جهت آشنا نمودن صنایع و دستگاههای اجرایی منطقه با توانایی های دانشگاه از طریق جلسات هم اندیشی و گفتگو با صاحبان صنایع و مدیران دستگاههای اجرایی
- دریافت اولویت های پژوهشی صنایع و دستگاههای اجرایی و ارائه آن به دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با موضوع در دانشگاه
- فراهم نمودن زمینه همکاری صنایع و دستگاه های اجرایی با دانشگاه به هنگام برگزاری همایش ها، سمینارها، کنگره ها، کنفرانس ها و یا کارگاه های آموزشی در دانشگاه، استفاده از تسهیلات و هرگونه خدمات رفاهی از آنها، همچنین فراهم نمودن زمینه عرضه دست آوردها و تولیدات صنایع و دستگاه های اجرایی در قالب برگزاری نمایشگاه ها به هنگام برگزاری گردهمایی
- برنامه ریزی در خصوص بازآموزی شاغلین صنایع و دستگاه های اجرایی و زمینه های مرتبط با سلامت، داروسازی، صنایع غذایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای محیط زیست توانبخشی و خدمات پرستاری
- برنامه ریزی های لازم جهت بازدید دو طرفه اعضای هیأت علمی دانشگاه و صنایع اقدام به منظور ارتقا زمینه های همکاری های دوطرفه
- نظارت دفتر ارتباط با صنعت در تمام مراحل اجرای پروژ های پژوهشی و طرح گزارش های میان دوره ای و نهائی پروژه ها در جلسات شورای مرکز رشد
- کلیه مکاتبات مرتبط با فعالیت های دفتر توسط مدیر دفتر تنظیم شده و ارسال به ریاست مرکز رشد و معاونت تحقیقات جهت امضا
- بایگانی کلیه صورتجلسات و مکاتبات دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در دفتر ارتباط با صنعت